Monday, June 04, 2007

Cuti sekolah...

Wah anak2 saya cuti sekolah maka buku pun cuti juga. Tengok tv, berjalan dan bermain sahaja. Tak pelah bagi can dulu terutama dlm menghabiskan masa dgn papanya. Balik dari berjalan hari tu, papanya mengambil cuti maka kami ke KLCC ada book fest juga berjalan2 dan makan2 dan yg paling best tengok wayang cerita SHREK 3. Anak2 seronok dan mak budak pun seronok tengok cerita tu. Mula dulu beli cd SHREK saya tak tengok tapi bila si adik yg masa tu umur tak sampai pun 3 tahun asyik dok mintak cerita tu lama2 tengok juga dan bila dah tengok tak boleh miss lagi. Berulang2 kali tengok sampai masa nenek dia datang melawat kami pun tertengok cerita tu terus suka juga. Begitu pentingnya pengaruh kartun dlm kehidupan anak2 sampai saya tak boleh nak kata apa lagi. Biarlah sbb bila dah usia macam kakak sibuklah pula tengok cerita yg macam High School Musical pula, lagi pening kepala kita nak tapis benda2 yg tak elok tu.

Lepas menonton di TGV yg penuh sesak tu kami ke taman permainan pula. Tgh main2, hujan turun pula apalagi bergegas berlari balik nasib baik tak lencun sbb hujan turun sikit2. Sekarang ni je hujan kalau turun bukan sikit2 tapi sampai banjir KL. Bermula keesokan harinya semasa kami ingin pergi bermain skating di Sunway Piramid hujan turun mencurah2, kesesakan lalulintas jangan cakaplah, bila balik dekat pukul 10 malam di Subang Jaya pun boleh jem lg, heran sungguh macam mana org boleh duduk kawasan yg asyik jem je tu. Ber skating di Skating Rink di Sunway masa cuti sekolah punyalah mahal berbanding hari biasa pulak tu. Semua benda masa cuti sekolah menjadi mahal padahal bila org dah ramai keselesaan dah tak ada maka turunkanlah harga tapi kat sini memang macam tulah lagi ramai lagi nak ketuk harga....

Masa ni jugalah saya nak berjalan jauh sikit dgn mak saya sbb tak payah risau nak kena balik cepat nak ambik budak sekolah tambah sidia outstation. Kami ke Nilai 3 sbb saya tak pernah pergi ke situ. Punyalah terkejut tgk tempat tu sbb punyalah byk brg2 jual dan murah2 dari kedai biasa tapi sbb cuti sekolah punyalah ramai org. Nak cari brg2 perhiasan rumah, perabot, tikar, carpet atau kain langsir mmg berbaloi pergi borong di situ. Cuma saya sbb tak ada benda nak beli jadi saya tak belilah. Hubby saya dengar mesti dia suka sbb saya tak memborong.

Juga tak ketinggalan tempat yg mesti pergi yg ada byk masa membelek ialah IKEA. Punyalah seronok pergi sama perempuan sbb boleh belek abis tambah dia tgh promosi kitchen besar2an apalagi beranganlah.... Best nya tempat tu beli brg sikit pun percuma parkir selama 6 jam lepas tu selain dari IKEA boleh belek kat HARVEY NORMAN lg, AUSSINO cadar yg cantik2 serta curtain MACY yg pelbagai dan macam2 lg lah yg ada kat kawasan situ.

4 comments:

Leyla Shuri said...

salam meksu,
"...saya sbb tak ada benda nak beli..." tak pernah dengar seorang bergelar ibu berkata begini, ini kira first time!

meksu said...

salam k.lela,
maksudnya tak ada brg2 di situ yg saya perlukan buat masa ni jadi buat apa beli brg yg hanya berkenan di hati tapi tidak ada kegunaannya pada saya.... saya dah cukup pening dgn brg di rumah yg sejak balik dari Jepun masih dlm kotak kerana kesuntukan ruang dan tidak memberi kegunaan pun pada hakikatnya (maksudnya tak ada pun masih boleh survive), kekadang ada tindakan2 yg menyebabkan kita serik....

JUZ ME said...

ya ke kak sue,,,,apa ya brg yang tak perlu..boleh tahu sbb takut nanti..kita pun beli dan simpan tapi at the end of the day...tersimpan aje..sbb bila kat sini rasa semua nak beli...

meksu said...

susah nak kata june sbb lain org lain citarasa tp sbb akak ni mmg tak guna byk brg jadi bila byk rasa susah nak lap, nak kemas dan rasa rumah sempit dan kadang2 benda2 sentiasa up 2 date jadi baiklah beli mana yg betul2 perlu dan memenuhi konsep rumah kita sahaja. yg penting duit ada byk di tangan jadi bila2 masa dan apa2 sahaja blh di beli.